Niet tevreden? Laat het ons weten!

We vinden het vervelend als u ergens niet tevreden over bent. Zeker als het om zoiets belangrijks gaat als uw pensioen. Niet tevreden over ons? Neem contact met ons op. Dan zoeken we samen een oplossing. En gebruiken we uw mening om onze dienstverlening beter te maken.

Kortgeleden hebben wij onze klachtenprocedure verder verbeterd. We leggen nu elke melding van ontevredenheid vast en pakken het op. Ook als u het nog geen klacht noemt. We proberen uw klacht zo goed mogelijk op te lossen. En we gebruiken uw melding om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Stappenplan om uw ontevredenheid of klacht te melden

Op onze website hebben we een handig stappenplan toegevoegd. Daardoor is het voor u nog duidelijker wat u kunt doen als u ontevreden bent over onze dienstverlening. We zetten de stappen hier voor u op een rij:

  • Hebt u een vraag of bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Bel of mail ons dan gerust. Vaak kunnen we het probleem meteen samen oplossen.
  • Komen we er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen. Vul het contactformulier op onze website in. Of schrijf ons een e-mail of brief, waarin u uw klacht duidelijk omschrijft. AZL, onze pensioenuitvoerder, behandelt uw klacht binnen 6 weken.
  • Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht door AZL? Dan wordt uw klacht voorgelegd aan het bestuur van ons fonds. U krijgt binnen 6 weken een reactie.

Bent u daarna nog steeds niet tevreden? U kunt uw klacht dan laten beoordelen door de Ombudsman Pensioenen, of de Autoriteit Persoonsgegevens of de rechter.

Meer weten?

Het hele stappenplan ziet u op onze websitepagina ‘Heeft u een klacht?’. Ook vindt u op deze pagina ons klachtenbeleid en het reglement.